Hrana za zdrave oči i bolji vid

-

Istraživanja pokazuju da konzumiranje određenog voća i povrća može pomoći u zaštiti od bolesti oka. Mnoge namirnice imaju blagotvoran uticaj na zdravlje očiju. Takođe mogu pomoći vašem opštem zdravlju.

Mrena i druge degenerativne promene na oku možda ne mogu da se izbegnu, ali mogu da se uspore. Potrebne minerale, vitamine, antioksidanse i druge biološki vredne materije koji pogoduju boljem vidu unosimo uravnoteženom ishranom. Antioksidanti pomažu očuvanju zdravlja naših stanica i tkiva.

Dodavanjem vitamina A, C i E, cinka, luteina, betakarotena i omega-3masnih kiselina u ishranu sačuvaćemo vid.

Narandzasto voće i povrće

Narandzasto voće i povrće
Narandzasto voće i povrće

Svi smo već čuli da šargarepe, kao i drugo narandžasto voće i povrće poboljšavaju zdravlje očiju i štite vid. Oni sadrže beta karoten i likopen koji  potpomažu zdravlju očiju. U telu se beta karoten pretvara u vitamin A koji se opire oksidativnom oštećenju na sočivu i sprečava degenerativne promene katarakte. Kajsija je bogata karotenoidima koji popravljaju vid. Šargarepe sa visokim nivoom vitamina A odavno su prepoznate kao hrana za oči.

Zeleno lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće
Zeleno lisnato povrće za zdrave oči

Povrće iz ove grupe sadrži mnoštvo hranjivih materija poput kalcijuma, vitamina A, B12, C. Brokoli, spanać, zelena salata i kelj daju očima neophodne minerale i vitamine, a nivo antioksidanasa u njima je izrazito velik. Oni štite mrežnjaču od UV zračenja i sprečavaju degeneraciju oka. Redovna upotreba zelenog lisnatog povrća može smanjti probleme sa vidom i kataraktom. Najbolje bi bilo da ovo povrće ne prekuvamo kako bismo iskoristili sve hranljive sastojke na pravi način.

Jaja

Jaja za zdrave oči
Jaja za zdrave oči

Jaja su bogat izvor sumpora i cisteina, dve komponente proteina glutationa koji čuva sočivo od oksidativnog oštećenja. Žumance je glavni izvor luteina, kao i esencijalne masne kiseline, cink i B vitamine, koji svi imaju pozitivan uticaj na vid.

Citrus i bobičasto voće

Citrus i bobičasto voće za zdrave oči
Citrus i bobičasto voće za zdrave oči

Ovi plodovi su bogati vitaminom C, za koji se pokazalo da smanjuju rizik od očne mrene i katarakte.

Bademi

Bademi za zdrave oči
Bademi za zdrave oči

sadrže vitamin E koji služi za prevenciju od katarakte. Jedna šaka  obezbeđuje oko pola dnevne doze E.

Masna riba

 Riba za zdrave oči
Riba za zdrave oči

Tuna, losos, skuša, inćuni i sadrže omega 3 masne kiseline koje veoma povoljno utiču i na zdravlje oka. Riba je odličan izvor EPA i DHA, dve omega 3 masne kiseline koje su važne za zdravlje ćelija oka. Može da zaštiti od sindroma suvih očiju i makularne degeneracije.

Zaključak

Ne smeš uzimati svoje oči zdravo za gotovo. Nemoj da čekaš da ti se vid pogorša. Već danas povedi računa o ishrani za zdrave oči i dobar vid.

Napravi ove jednostavne korake kako bi ti oči bile zdrave:

  • Jedi zdrave obroke koji su bogati voćem i povrćem
  • Odmah prestani da pušiš da bi se smanjile šanse za razvoj makularne degeneracije povezane sa starenjem (AMD)
  • Ako primetiš bilo kakvu promenu u vidu pravac kod oftamologa!
  • Svake druge godine obavezan je temeljan pregled očiju
  • Zaštiti oči od UV zraka  – naočare za sunce su obavezne!

Ako provodiš dosta vremena uz računar bilo bi dobro da pročitaš savete kako da jednostavno i lako sačuvaš zdrave oči iako celog dana gledaš u ekran

 

Reference:

buzzingist.com

Napiši komentar

Unesi komentar!
Please enter your name here

Najčitanije