Šta se dešava sa našim telom ako hodamo pola sata svakog dana (video)

7

Grčki lekar Hipokrat hodanje je smatrao „najboljim lekom za čoveka“. Besplatno je, jednostavno, ne zahteva dodatne troškove, a donosi korist ne samo vašem fizičkom nego i mentalnom zdravlju.

Hodanje kroz prirodu
Hodanje kroz prirodu

Deset stvari koje će se dogoditi ako budemo hodali svakog dana:

Hodanje utiče na jačanje našeg mozga

Univerzitet u Kanzasu pokazao je da lagane vežbe poput hodanja sprečavaju ranu pojavu demencije i smanjuju rizik od Alchajmera od koga boluje 35 miliona ljudi širom sveta. Lekari upozoravaju da će se u narednih 20 godina ova brojka udvostručiti. Ljudi koji su fizički aktivni manje su skloni toj bolesti od onih koji stalno sede. Razlog za to je veći volumen u hipokampusu, delu mozga zaduženog za pamćenje i učenje.

Hodanje utiče na poboljšanje vida

Hodanje je uspešan lek za glaukom jer smanjuje očni pritisak, a vežbanje jača deo mozga koji procesuira slike koje prima od očiju.

Hodanje kroz prirodu
Hodanje kroz prirodu

Hodanje je prevencija bolesti srca

Prema američkom Udruženju za zdravlje srca, hodanje je jednako učinkovito kad je reč o prevenciji bolesti srca. Smanjuje pritisak i nivo holesterola u krvi i poboljšava cirkulaciju.

Hodanje utiče na povećanje volumena pluća

Hodanje je fizička vežba i povećava nivo kiseonika u krvi i pomaže u eliminaciji toksina. Zbog dubljeg disanja, neki simptomi povezani s bolestima pluća mogu da se ublaže.

Hodanje utiče na oporavak gušterače

Kada je reč o prevenciji dijabetesa, učinkovitije je od trčanja kako je pokazala studija Univerziteta Duke. Učinkovitija upotreba šećera u krvi omogućava vašoj gušterači da proizvodi manje insulina.

Hodanje poboljšava probavu

Pola sata hodanja na dan ne samo da smanjuje rizik od razvoja raka debelog creva nego i poboljšava probavu.

Hodanje utiče na jačanje mišića

Deset hiljada koraka dnevno može da bude učinkovito kao i naporno vežbanje u teretani, posebno ako šetamo uzbrdo. Brzo hodanje je najučinkovitije jer nećemo osećati bolove u mišićima nakon njega, ali oprez, da se ne pretvori u trčanje.

Hodanje kroz prirodu
Hodanje kroz prirodu

Hodanje utiče na jačanje kostiju i zglobova

Hodanje može da nam poveća gipkost zglobova, spreči smanjenje gustine kostiju i smanji rizik od preloma. Preporučuje se bar 30 minuta dnevno kako bismo izbegli bolove i upale zglobova.

Hodanje smanjuje bolove u leđima

Za bolove u leđima hodanje je lek. Kako nije naporno, nećemo osećati bolove u leđima. Hodanje poboljšava cirkulaciju što je odlično za zdravlje karlice.

Hodanje utiče na smirenje uma

Istraživanje u kome je učestvovalo 50 ljudi koji boluju od depresije, pokazalo je da im hodanje u trajanju od 30 do 45 minuta dnevno značajno poboljšalo stanje.

Reference:

healthy-magazine

Index.hr

 

Napiši komentar

Unesi komentar!
Please enter your name here