• Zdravlje

Čia semenke – upotreba u ishrani, lekovita svojstva i značaj

Ako još nemaš dodira sa ovako fenomenalnim proizvodom kao što su čija semenke, ovaj članak će ti pomoći da upoznaš sve njegove prednosti. One su neprevaziđen proizvod u cilju smanjenja težine, moćan izvor kalcijuma, omega-3 masnih kiselina i antioksidanata.

Čia semenke
Čia semenke

Konzumirajući ove semenke izgledaćeš mlađe, osećaćeš se energičnije i mnogo zdravije i vitalnije. Samo zdrav čovek može biti srećan. Kako je divno što se priroda pobrinula i poklonila nam mnogo prirodnih produkta zahvaljujući kojima se mogu izlečiti mnoga oboljenja, ili sprečiti njihova pojava. Semenke čija su poreklom iz Meksika, Asteci su ih neizostavno koristili.

Ovaj nevorovatno koristan proizvod sadrži 20% proteina, 34% masti, 25% dijetetskih vlakana, a takođe, i značajnu količinu antioksidanata. Posebno su bogati linolenskom kiselinom i drugim omega-3 nezasićenim masnim kiselinama.

Za šta su korisne čija semenke

Smanjenje težine

Pošto ova semena apsorbuju dosta vode, odmah nakon sto dospevaju u želudac, kod čoveka se stvara osećaj sitosti. Spada u namirnice koje ubrzavaju metabolizam Konzumirati ove semenke znači brzo i efikasno mršaviti bez štete po zdravlje, jer u sebi sadrže sve neophodne vitamine i hranljive sastojke. Nestaje želja za nezdravom hranom, što takođe, nije zanemarljivo.

Moćan izvor kalcijuma

U semenkama čija nalazi se pet puta više kalcijuma, nego u mleku, i dva puta više kalijuma, nego u bananama. Za vegetarijance ovaj produkt je, jednostavno, nezamenljiv. Svako ko želi svoj organizam obogatiti kalcijumom, treba da proba ove semenke – organizam u potpunosti apsorbuje kalcijum iz ovih organskih semenki. Više neće biti nikakvih problema sa krhkim kostima, lošim noktima i kosom.

Omega-3 masne kiseline to je – lek

Semena čija obiluju masnim kiselinama, isto tako kao i crvena riba. Podsetićemo se svojstava ovih kiselina: one snižavaju nivo holesterola, poboljšavaju rad srca, pomažu da se izborite sa depresijom i poremećajima raspoloženja. Masne kiseline doprinose radu našeg mozga i odlično se odražavaju na našoj koži.

Večna mladost

Ova neprevaziđene semena sadrže ogromnu količinu antioksidanata, koji doprinose mlađem izgledu nazavisno od godina, i zaštiti od infektivnih oboljenja. Koncentracija antioksidanata u ovim, naizgled jednostavnim semenkama, veća je nego kod borovnice i aronije.

Čia semenke u kombinaciji sa voćem
Čia semenke u kombinaciji sa voćem

Energija

Za sve koji se bave sportom, i vole specijalne dodatke ishrani koji povećavaju energetski resurs za efikasnije treninge, ova semena su veoma korisna. Ona sadrže istu količinu korisnih materija , koliko i proteinski kokteli, koji se piju sa ciljem dobijanja mišićne mase ili bolje izdržljivosti. Odličan izbor za sportiste!

Kako konzumirati semena čija:
3-4 supene kašike dnevno – to je količina semenki koja je najblagotvornija za tvoj organizam.
Možeš početi sa jednom supenom kašikom i postepeno povećavati količinu unosa. Semenke su neutralnog ukusa, možeš ih dodavati u sva jela: čorbe, kaše, supe, jogurt, posipati salate. Ove semenke imaju duži rok trajanja, što je, takođe, bitno.

Probaj dodati u ishranu ovo dragoceno seme, i ubrzo ćeš primetiti kako će se tvoje zdravlje poboljšati.

Reference:

uspesnazena.com

Budimo u kontaktu

Kako prirodnom medicinom doći do zdravlja, ishrana, recepti, fitnes. Saveti za negu lica, tela i kose. Modni trendovi, lifestyle, kozmetika. Vodič za muško ženske i porodične odnose. Putovanja, zabava, kultura, posao, blogovi, korisni saveti za svakodnevni život.

Najčitanije

Pročitaj još